(περιοδικό VITA)

Η μεγαλύτερη αγωνία κάθε ζευγαριού με παιδιά που νιώθει ότι η σχέση του τραβάει την «κατιούσα» αλλά και ο λόγος ή έστω η πρόφαση που κάνει πολλά μη ευτυχισμένα ζευγάρια να παραμένουν μαζί είναι η σκέψη των συνεπειών που μπορεί να έχει ένα διαζύγιο για τα παιδιά τους. Ένα διαζύγιο είναι σε κάθε περίπτωση μία δύσκολη δοκιμασία. Πόσο βαριές είναι οι συνέπειες αυτές και πόσο επηρεάζουν και μελλοντικά τη ζωή των παιδιών που το βιώνουν;

(περιοδικό VITA)

Ένα μεγάλο ποσοστό των παντρεμένων ζευγαριών, με ή χωρίς παιδιά, καταλήγει σε διαζύγιο. Για λόγους πολλούς και διαφορετικούς για τον καθένα, τα ζευγάρια αποφασίζουν, όχι χωρίς πόνο και φόβο, ότι είναι καλύτερα να συνεχίσουν τη ζωή τους χώρια. Κάποια ζευγάρια όμως, αποφασίζουν, για το καλό των παιδιών, να διατηρήσουν έναν κατά κάποιο τρόπο λευκό γάμο, να παραμείνουν δηλαδή «συγκάτοικοι».

(περιοδικό VITA)

Το διαζύγιο των γονιών είναι για κάθε παιδί μία επώδυνη και τραυματική εμπειρία. Η διάλυση της οικογένειας, αυτού του «πυρήνα» που ανέδιδε, έστω και με ρωγμές, ασφάλεια και θαλπωρή είναι για κάθε παιδί μία καταστροφή του μικρόκοσμου του που συνεπάγεται πολλές, όχι ευχάριστες αλλαγές. Μία απ’ αυτές είναι το καινούργιο καθεστώς της μετακίνησης από τον ένα γονιό στον άλλο στο οποίο πολλά παιδιά προβάλλουν αντίσταση.

 

(περιοδικό VITA)

Μετά από ένα διαζύγιο σχεδόν όλα αλλάζουν. Μία από τις αλλαγές είναι ότι πλέον έρχονται στην επιφάνεια, με πολύ έντονο πολλές φορές τρόπο, όλες οι διαφορές των δυο πρώην συζύγων. Αυτό συμβαίνει και σε ότι αφορά τα παιδιά και την ανατροφή τους. Είναι συχνά αναπόφευκτο, γι’ αυτό είναι σημαντικό οι γονείς να προσπαθούν όσο γίνεται να προστατέψουν το παιδί τους από τις μεταξύ τους «εχθροπραξίες».

(περιοδικό VITA)

Η εφηβεία: αυτή η περίοδος μετάβασης από την παιδική στην ενήλικη ζωή, γεμάτη αλλαγές, αναταράξεις, μεταπτώσεις, απώλειες αλλά και πολύ σημαντικές κατακτήσεις, είναι σίγουρα περίοδος προβληματισμού στις πιο ήπιες περιπτώσεις, εξέγερσης και δυνατής σύγκρουσης στις πιο έντονες. Όπως είναι φυσικό, ο τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των εφήβων και των γονιών τους αλλάζει ριζικά και όχι πάντα με τον καλύτερο τρόπο. Μπορεί παρόλα αυτά να διατηρηθεί η επικοινωνία; Μπορούν, γονείς και έφηβοι να συνεχίσουν, κάτω από τις καινούργιες συνθήκες, να επικοινωνούν μεταξύ τους;